اهمیت و ضرورت هدایت تحصیلی برای کاریابی و اشتغال جوانان

پیاده سازی طرح هدایت تحصیلی براساس استعداد و توانایی تحصیلی دانش آموزان، نقطه شروع برای کمک به آنها در رسیدن به حرفه آینده خود است، که نباید صرفا آموزش و پرورش و آموزش خانواده ها و جامعه باشد.

هدایت تحصیلی به روش علمی با هدف تعادل دانش آموزان در آموزش نظری و فنی چند ساله است که توسط محافل و خانواده ها با دانش آموزان دبیرستان مورد بحث قرار گرفته است.
بسیاری از متفکران جوان بیکار در وضعیت فعلی، نتیجه نظریه پردازان با تحصیلات عالی هستند که امروزه دارای مددکاران کم شنواری و شغلی هستند تا از بیکاری و بیکاری جوانان جلوگیری کنند، یک برنامه آموزشی هدایت کننده برای هدایت دانش. دانش آموزان بیشتر فنی و آموزشی بودند کارکنان برای آموزش افراد با مهارت های مبتنی بر جامعه.
از سوی دیگر، بسیاری از خانواده ها عملکرد اجرایی برنامه های درسی را مورد انتقاد قرار می دهند و مراحل انتخاب رشته برای دانش آموزان را در نظر نمی گیرند؛ از سوی دیگر، علاقه به رشته های فنی نباید از دانش آموزان دبیرستانی برجسته شود. لازم است شناسایی مراحل آشنایی، علاقه به مسائل فنی، وضوح نتیجه ورود به آموزش مهارت ها و زمینه ورود به حوزه های نظری قبل از خانواده ها، دانشجویان و دانش آموزان، و تنش های کمتری به خانواده ها و دانش دانش آموزان وارد شود.

هدایت تحصیلی همگام

درک تعادل دانش آموزان نظری و فنی و افزایش اشتغال در جامعه و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در آینده است و بعید است که هر لیسانس با این واقعیت مخالفت کند که این نوع پیشگیری و زمینه سازی برای اشتغال در آینده است. هرچند بحث در مورد اجرای و زمینه برای اجرای چنین طرح هایی است، چرا که هدف از این طرح توسعه نیروی متخصص برای بازار کار آینده است.
در اجرای دستورالعمل برنامه درسی، ۱۰۰ درصد از معیارهای انتخاب برای دانش آموزان کلاس نهم، عملکرد تحصیلی آنهاست، و طبقه نمرات کلاس های ۷، ۸ و ۹ از ضریب سوم و هفتم و هشتم کلاس های هفتم و نمرات هشتم ضریب ۱ در انتخاب حوزه مطالعه است.

ورود به پــورتال همـگام

انتخاب رشته ها یکی از مهم ترین انتخاب های دانشجویان در پایان دوره متوسطه در سال نهم و پایان تحصیلات متوسطه، خانواده، محیط آموزشی، گروه های همسالان، رسانه ها، پیشرفت علم از خارج است عوامل انتخاب انتخاب نوع انتخاب دانشجویان آنها تاثیرگذار هستند و می توانند به عنوان عوامل داخلی در انتخاب حوزه هوش و استعداد، باورها، توانایی ها، اهداف، تجارب دانشجویان در هر رشته مورد مطالعه قرار گیرند.
بررسی بازار کار این است که برای بسیاری از دانشجویان و والدین زمینه فعالیتی را انتخاب کنید، اگرچه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه به علت کمبود تخصص بیکار هستند، در برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد از دانشجویان در زمینه نظری و ۵۰ درصد آنها در رشته های فنی و حرفه ای ثبت نام می کنند و به آنها امکان می دهند دوره های فنی در دانشگاه ها را افزایش دهند و اشتغال را افزایش دهند.

هدایت تحصیلی همگام

هدایت تحصیلی همگام

مأخذ: صــــبـــح    اقــتصـــــــــــــــا د

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *